יום ראשון, 4 במרץ 2012

אנטישמיות מודרנית

ביחידה זו נלמד על האנטישמיות המודרנית. במהלך הלימוד של היחידה נגדיר את המושג אנטישמיות ונדון בשורשי האנטישמיות ובביטוייה במערב ובמזרח אירופה. כמו כן נדון בהשפעות שיש לתופעות האנטישמיות על העם היהודי ועל הפתרונות שהוא מחפש לתופעה זו.
לפניך קריקטורות המציגות את הדימוי של היהודי כפי שהוא מצטייר ע"י האנטישמים.







מהו הדימוי של היהודי שעולה מן הקריקטורות הבאות? מדוע לדעתך מוצג היהודי בצורה כזאת?

36 תגובות:

  1. היהודי מצטייר בידי האנטישמים כמישהו ערמומי (נחש) , שמקבל הרבה כסף , אולי הם חושבים אפילו שהוא מקבל כסף זה בתחמון ולא בעבודה קשה ובצדק .
    טל זלצר :)

    השבמחק
  2. הדימוי של היהודי שעולה מן הקריקטורות הבאות הוא שהוא נוכל, רמאי "נחש" רוצח שקרן (אף גדול) שמן רשע וזה בגלל האנטישמיות והקנאה ליהודים.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה של עידו מעוז

      מחק
    2. המשך : היהודים רוצים להשתלט על העולם ולהרוס אותו.

      מחק
  3. הדימוי הוא שהיהודי הוא נחש(ערמומי), מתפרנס על חשבון אחרים, ואדם שמנסה "להשתלט על העולם".
    לדעתי היהודי מוצג כך מפני שהנוצרים קינאו בהשיגם של היהודים, הם לא העריכו אותם והיו בטוחים שהשיהודים מנסים להרוס את המדינה שלהם.
    פודימן דליה ;-)

    השבמחק
  4. הדימוי של יהודי לפי התמונות זה שהיהודי נחש ותחמן לא ישר , ושליהודים אכפת רק מכסף ולא משום דבר אחר .
    לדעתי היהודי מוצג בצורה הזאת בגלל שזה תמונות של הדימוי של היהודי מצד האנטישמים ולכן זה נוח להם להציג את היהודי כאדם שלילי עם תכונות לא טובות .

    נטע אלמליח:)

    השבמחק
  5. רון אלבז:
    הדימוי של היהודים שעולה מהקריקטורות הוא שהוא אדם רשע , שאכפת לו רק מכסף ולא מאף אחד אחר , יש לו אופי כמו של נחש שעוקץ אץ האנשים , ערמומי, חזק על חלשים.

    השבמחק
  6. דניאל
    לדעתי היהודי מצטייר כאחד שכל חייו זה רק כסף ואין לו שום דבר אחר בחיים, מציגים את היהודים כנחשים ערמומיים והם מראים את היהודים כאנשים שחושבי שהם הכי טובים.

    השבמחק
  7. הדימוי הוא שהיהודים הם רק אנשים ערמומיים וחמדנים שמוכנים לעשות הכל בשביל עוד כסף ואנשים חושבים שהיהודים משיגים את כספם בדרכים ערמומיות
    אריק נז'וייב

    השבמחק
  8. קרן פיצ'רסקי,
    הדימוי שעולה מן הקרקטורות הוא שהאדם היהודי הוא רודף בצע, הוא נחש, הוא אדם שאכפת לו מעצמו ומכספו.
    לדעתי היהודי מוצג בצורה הזאת כי היהודים באירופה באותו זמן היו מרוויחים הרבה כסף והם היו אנשי עסקים טובים והם מוצגים כך כדי להראות שזה לא באמת הכישורים שלהם אלא זו רמאות והם רק רוצים את הכסף.

    השבמחק
  9. על פי הקריקטורות הללו היהודי מוצג בפני האנטישמים כבאנדם שדמותו היא דמות של נחש . כלומר , ערמומי , שקרן , נוכל וכל התכונות שמאפיינות נחש .
    היהודי מוצג גם כבנאדם רכושני שאכפת לו רק מכסף .
    בנוסף , היהודי מוצג כבנאדם בקריקטורה שחושב שכל העולם בידיו ושהוא שולט על כל העולם בו הוא חי .
    הקריקטורות משמשות בדרך מוחשית את תכונותיו של בנאדם על ידי ציור , ובקריקטורות אלו מציגים את היהודי כאדם בעל תכונות רעות ורכושניות .
    ליאור אלקסלסי ח6

    השבמחק
  10. היהודי מצטייר כאדם ערמומי ( כמו הנחש לפי אגדות ומשלים), היהודי גם מצטייר כאדם המשתלט על העולם כי בכל העולם כמעט בכל מקום יש יהודים, היהודי גם מצטייר כאדם שיש לו מלא כסף יכול להיות שהכוונה שהוא מתפרנס על חשבון האחרים כי הוא נמצא בארץ שלא שייכת לו, לפי דעתי (לפי התמונות) האנשים מדמים את היהודים וחושבים עליהם כבני אדם חסרי התחשבות, חסרי אמפתיות, חסרי הערכה לזולת וכד'

    לחן פריטל :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שכחתי לרשום שנראה לי שהיהודי מצטייר בצורה כי האנשים מקנאים בעושרם וביושרם ובאושרם של היהודים. לאנשים קשה כנראה לראות את הצלחתם של היהודים ולכן הם מפרסמים את הדברים הללו.

      מלחן :)

      מחק
  11. היהודים מתואר כנחש תחמן שבזכות זה זכה בכסף, הוא גם מתואר כשמן כאילו
    אוכל ומקבל יותר מכולם, מתואר גם שהוא רוצה לשלוט על האולם.

    ויטלי גונצ'רוב

    השבמחק
  12. דוד טסלר
    אני רואה שמדמים את היהודים כנחשים נחש ערמומי שזה אומר שהיהודים רעים ומיתנחלים על כל העולם לפי התמונה הם מעדיפים להרוג אנשים כדי לקבל כסף
    ושהם אוהבים את כספם זאת אומרת שהם קמצנים

    השבמחק
  13. מישל פלדמן :
    היהודים מוצגים בקריקטורות כרעים ,מרושעים וכ'ו....
    מציגים אותם כאנשים רעים שרועים להשתלט ולזכות בהכל .
    היהודים מוצגים כך בגלל שכשבמערב הם קיבלו את האמנסיצפיה וזה השפיעה על לחייהם בכמה תחומים שעזרו להם בעצם להשתלב בחברה , לפתח מקצוע ולפרנס את המשפחה וכך בעצם כל השאר קינאו בהצלחתם של היהודים ורצו לרעתם .. כתוצאה מכך הציגו אוךתם כשתלטנים ועודד... כמו בקריקטורות למעלה .

    השבמחק
    תשובות
    1. רועים?...



      אני לא אנונימי אני עידו מעוז

      מחק
    2. אאאההה רוצים..

      מחק
  14. היהודי מצטייר כנחש וכרוצח מצא דם לפי דעתי זה מוגזם וכל
    הקריקטורות האלו מוגזמות והם נוצרו מקנאה ליהודים.
    אביב שיסמן

    השבמחק
  15. יובל:
    הם מוצגים כשמנים שבעצם הם בפסגה והם שולטים בכולם..
    הם מוצגים כך כי הם היו ממש חכמים וידעו איך לתמרן דברים לעצמם, השומן, הבשר שלהם בעצם מסמן את זה שכולם עובדם בשבילם והם לא עושים כלום ..

    השבמחק
  16. יאגניאטינסקי שלי,
    הדימוי של היהודי שעולה מן הקריקטורות הוא שבעצם מתארים את היהודי כבן אדם ערמומי,עוקצני (נחש), שלא אכפת לו משום דבר חוץ מכסף, שהוא רוצה "להשתלט על כולם". לדעתי היהודים מוצגים כך בגלל שהנוצרים קינאו בהישגם של היהודים, והתחרו איתם כלכלית. יכול להיות שהם מוצגים ככה גם בגלל שהם מוצגים בעצם מהצג האנטישמי.

    השבמחק
  17. ינאי ביטון ומירית מלינסקי
    הדימוי הוא שהיהודי הוא רמאי שרוצה להשתלט על העולם
    חי על חשבונם של אחרים, רודף בצע,לא מתחלק עם אחרים ברכושיו.
    הוא כאילו "נחש" ומה שהכי חשוב בשבילו זה הכסף.
    הוא מוצג כך בגלל שקינאו בהם והייתה אנטישמיות בגלל הצלחתם בכלכלה
    כפי שמתואר בערב אירופה שהאמנסיפציה היא חוקית אך לא חברתית.

    השבמחק
  18. אביה חנינה,
    הדימוי שעולה מהקריקטורות הוא שהיהודים נחשבים בעולם לערמומיים ורעים(לפי הנחש),שרוצים לכבוש את כל העולם(לפי האיש שמחבק את כדור הארץ),ושיש ליהודים רק תאוות בצע לכסף ולהיות מעל כולם(התמונה עם הגולגולות).
    לדעתי היהודים מוצגים ככה בגלל שהם מצליחים בתחומים שונים והרוויחו הרבה כסף,ולכן אנשים אחרים קינאו בהם והמציאו עליהם שמועות כמו שהם שתלטנים ורשעים כדי לפגוע בהצלחתם.

    השבמחק
  19. מהילה מצרי ומשה לנדה
    בפני האנטישמים היהודים מצתיירים כערמומים ,כ"נחשים" כנוכלים ,שהם מרוויחים כסף לא בזכות עבודה קשה, או בזכות הכישורים שלהם ,אלא בזכות רמאות... הם רוצים להראות שהם סתם שולטים ועשירים ושלא אכפת להם מכלום חוץ מזה ...

    השבמחק
  20. הדימוי של היהודים בקריקטורות מדבר על היותם חמדנים רודפי בצע ומה שמעניין אותם בחיים זה כסף.
    מדמים את היהודים לנחש כי הנחש היא חיה ערמומית וחמדנית.
    בנוסף הקריקטורה הראשונה אומרת שהיהודי ישמור על הכסף שלו מכל משמר.
    בקריקטורה מצד שמאל ניתן לראות שהיהודי שמח מאוד עם כספו בחיוך חמדני מאוד.

    נתן

    השבמחק
  21. הדימוי היהודי שעולה מן הקריקטורות מציג את היהודים כרודפי בצע, ונחשים, שהוא דימוי, לומר שהם ערמומיים התמונה האחרונה של היהודי על הר הגולגלות הוא תמונה מ"הפרוטוקולים של זקני ציון", המסמך האנטישמי הנפוץ ביותר בעולם.

    השבמחק
  22. הדימוי שיצא מין הקריקטורות שהיהודים הם חמדנים,רעים וערמומים (נחשים ) התמונות האלו מראות שהיהודים נחשבים כשאשים שלילים ולא טובים בשביל העולם ושהרבה אנשים לא אוהבים אותם

    מיכל בר נתן :)

    השבמחק
  23. הדימוי של היהודי שעולה מן הקריקטורות הנ"ל הוא:
    ~אנשי העולם חושבים שהיהודים "משתלטים" על העולם זאת אומרת, אני שהעולם חושבים שהיהודים לוקחים מהם את הכל, שהיהודים לוקחים את הכל לעצמם.
    ~העולם מדמה את היהודים לחיה נחש,הנחש נתפס כערמומי, תחמן,משאיר את כולם מאחרו למען זה שהוא יוכל להציל את עצמו במקרה של סכנה.
    ~היהודים נתפסים עלי ידי העולם ככאלה שחושבים רק על עצמם והם מוכנים להקריב את הכל גם את חבריהם הטובים למען זה שהם יצילו את עצמם במקרה של סכנה.
    לפי דעתי היהודים נתפסים על העולם כך מפני שבמאה ה-19 כאשר היהודים קיבלו אמנציפציה, הם התחילו להתקדם מאוד בכל מני תחומים, בין ביתר בתחום הכלכלי ובתחום החינוך. העולם התחיל לקנא בהצלחתם המשגשגת של היהודים ולכן העולם התחיל עם הזמן לא לאהוב ואפילו לשנוא את היהודים.

    רנית פיזמן :)

    השבמחק
  24. גיא חמו.
    לפי דעתי הסיבה לזה שהיהודים היו נחשבים לערמומיים זה בגלל שהיהודים בדרך כלל עבדו בתור בנקאים וסוחרים ועבדו בעיקר עם כסף יש גם תמונה של נחש שאמורה להביע את קנאתם של האנשים לגבי היהודים בגלל שכאילו דרכם להשיג כסף היא לרמות אנשים ובגלל זה גם יש תמונה של יהודי שיושב על גולגלות כאילו לא אכפת לו מאחרים

    השבמחק
  25. הדימוי של היהודי שהיהודי שקרן תחמן אכפת לו רק מהכסף שהיהודי ערמומי
    נתנאל בויאנובר

    השבמחק
  26. http://www.damnlol.com/in-case-of-emergency-5.html

    השבמחק
  27. הדימוי של היהודי שעולה מן התמונות הבאות הוא שהיהודי מוצג בתור נחש, אדם רשע המנסה לשלוט בעולם בעזרת תחבולות. והיהודים מוצגים בצורה כזאת בגלל שאז היהודים היו חלק בלתי נפרד מכלכלת אירופה ולכן הקנאה בהם גרמה ליצירת הקריקטורות האלה ובנוסף לכך תמיד החברה הכללית ראתה את היהודים בתור האנשים השונים בחברה ולכן כאשר הם הצליחו הקנאה כלפיהם עלתה.
    תמיר נבון

    השבמחק
  28. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  29. התמונות הללו היהודי מצטייר כחמדן, תחמן, רודף בצע, בעל אף ארוך,ערמומי, רוצח, ינסה לשתלט על העולם גם במצב שיצטרך לרמוס את כול מי שיעמוד בדרכו. ולדעתי היהודי היה מתואר כך בגלל שבאותה תקופה היהודים היו כמו "מתנחלים" בארצות אחרות ולא כולם אהבו את זה וגם היו חלק מאנשים שקנאו בחוכמתם של היהודים כי הם היו אנשים משכילים וחכמים.

    רן סמואילוב.

    השבמחק